Nem csupán a hang, a megjelenés is számít
A rádiózás évek óta hatalmas szerelem a számomra, és barátaimmal belevágtunk két évvel ezelőtt, hogy létrehozzuk a saját kis állomásunkat. Rengeteg energiát fektetünk bele azóta is, ám az elismerések, és apróbb sikerek ellenére nem teljesül a fő cél: a fiatal korosztály megcélozása. Egyik alapító tagunk azzal az észrevétellel állt elő, hogy a probléma a megjelenésünkkel van. Az arculat, a logó, a vizuális reklám nem elég fiatalos. Frissíteni kellene, de kire is bízzuk ezt a feladatot?
Mivel média berkekben otthonosan mozgok, a látóteremben van számos releváns szolgáltató. Az egyik jeles képviselője a műfajnak, a Keresőben Első. Mindig különösen szimpatikusak voltak számomra és kiváló referenciákkal rendelkeznek. Online marketing tanácsadás és kivitelezés terén érdemes lenne felvenni velük a kapcsolatot. Elmélkedésemnek velük kapcsolatban hangot adtam, és bevontam a többieket is. Mint az alábbi történet is mutatja, ez volt a megfelelő döntés.
Mivel a többi rádiós barátom még nem hallott a Keresőben Első csapatáról, azt javasoltam, első körben ellátogattunk el a weblapjukra, hogy kicsit körbetekintsünk ott. Nem volt szükséges sokáig keresgélnünk, hamar ráleltünk a ránk vonatkozó szolgáltatásra. A grafikai tervezés menüje alatt ott találtunk mindent, amire szükségünk lehetett; arculattervezés és logótervezés. Ahogy jobban elmélyedtünk a részletes leírásban, csupa érdekes információhoz nyílt alkalmunk hozzáférni.
Megfelelő hatást kiváltani nem is olyan könnyű
Evidens, és mégsem gondolt bele egyikünk sem, hogy mennyire komplex üzenetet képes közvetíteni egy egyszerűnek tűnő embléma. Hogyan is nyílna alkalmunk megcélozni a fiatal közönséget, amennyiben nem közvetítjük tudatosan a rádiónk által képviselt mondanivalót már vizuálisan sem? Miért tűnnénk ki a számukra, ha megpillantanak egy online felületen? A Keresőben Első teljesen egyértelmű módon tárta elénk egy logó legfontosabb rejtett üzeneteit, miközben szemléletes példákkal is alátámasztott minden erre vonatkozó érvet.
Természetes reakció, hogy az ember a legmeggyőzőbb indokot szeretné felkutatni, mielőtt letenné a voksát egy szolgáltatás mellett. Ez jelen helyzetben az volt, hogy vajon milyen logóval rendelkezik egy olyan team, amely az online marketing tanácsadás és kivitelezés jegyében logókat tervez? A Keresőben Első emblémája valóban megérdemli, hogy az ember kicsit elidőzzön rajta. A két alapszín, a kék és a piros találkozása, már önmagában könnyen odavonzza a tekintetet. Tovább elemezve a legalapvetőbb geometriai formák egészítik ki egymást; kör, négyzet és háromszög. A ,,keresőben” kifejezésre utaló stilizált K betű egyik szárát egy pont jelzi; mely egyértelmű szimbóluma a cégnévben fellelhető másik kifejezésnek: ,,első”. Keresésben ők az elsők valóban, és ezt egyetlen képpel is közölni tudják.
Inspiráció a szemléletváltásra
Ahogy ebbe a játékos, kreatív logó elemzésbe fogtunk, gyorsan felnyílt a szemünk. Egyre kritikusabban sikerült megvizsgálnunk a saját emblémánkat, és összevetve a most olvasottakkal, már nem volt meglepő egyáltalán, hogy idáig nem értünk el komolyabb figyelemfelkeltést.
Minket már ennyivel sikerült meggyőznie a Keresőben Első csapatának. Felvetődött bennünk a gondolat, hogy talán egy megújult weblapra is szükségünk volna, hiszen rengeteg programot szervezünk a rádiózással kapcsolatban, amit online is hirdetünk. A látogatottságunk mégsem túl erős, és valljuk be, idáig nem is szántunk sok energiát arra, hogy ezt a lehető legmagasabb szinten menedzseljük.
Elmerülve a Keresőben Első szolgáltatásainak kínálatában egy teljesen új kifejezéssel találtuk szembe magunkat: keresőoptimalizálás. Idáig nem sejtettük, hogy efféle lehetőségek is létezhetnek az online marketing tanácsadás és kivitelezés világában. Mindannyian egyetértettünk abban, hogy már maga a weboldal olvasgatása egészen más perspektívába segített elhelyezni az addig egyértelműnek gondolt marketing fogásokat. Igazán meggyőző az a sok érv, amit felsorakoztatnak a látogatók számára.
A böngészés végére egyértelművé váltak a közös igényeink: egy szembeötlő logóra vágytunk, stílusos, fiatalos weboldalra. Mindezt kiegészítve a keresőoptimalizálás egyértelmű módon kínált biztos pozíciót az online jelenlétünkre. Megkerestük őket, hogy felvázoljuk az elképzeléseinket, és árajánlatot kérjünk.
Az a kreatív, lelkiismeretes hozzáállás, amit részükről tapasztaltunk, minden előre megszavazott bizalmat felülmúlt. Az online marketing tanácsadás és a kivitelezés egyaránt profi és egyedülálló módon került megvalósításra.