Ellátja még a régi funkcióit a rádió?
Kinek mi volt a régi funkció, a valódi, egykoron állandósult rádióhallgatás tekintetében persze…
Mert valamennyire, valahogyan mindenkinek szokása volt viszonyulni a rádióhoz, még az internet kora előtt! Én sohasem a híradós blokkot vártam egyik frekvencián sem, én mindig a zenés tartalmat szerettem, ami most is jó dolog a kocsiban ülve, de a szórakoztató csatornákon mindig volt egy csomó apróság is, ami szintén tetszett! Rövid blokkok, beszélgetések a zenefolyamot megtörve. Hirdetések, érdekességek, akár fizetett formában a reklámblokkon belül, akár a két zenés blokk között. Érdekes, de sohasem túlzottan mély beszélgetések. Mindig felmerült valami, ami felkeltette a figyelmemet, de ismétlem, a nagyívű komoly riportokat és beszélgetéseket sohasem a vezetés közbeni rádióhallgatás során akartam megtalálni.
Máig vannak jellemző példáim, amik azt igazolják, passzív szórakozásra és változatos dolgokban való gyors tájékozódásra ez még mindig tökéletes platform. A minap például arra lettem figyelmes, hogy szűkszavúan felvetik egy műsorban, egyre nagyobb igény van a menzás szolgáltatásokra, mert olcsóbb ilyenre befizetni, mint kaját rendelni, vagy akár minden nap magunkra főzni, hisz rendkívül drága az ételalapanyag is itthonra. Rá is kerestem a megfelelő helyen, vannak-e pályázatok menzaüzemeltetésre, vagy érdemes-e más vélemény alapján is nyitni mondjuk egy kifőzdét, olcsó menüsorral. És amikor azt találtam, hogy ezt tényleg célravezető lehet a családon belül felvetni, annak kezdtem utánanézni, honnan szerezhetnénk be minden hozzávalót ehhez! Mert egy ideje már próbáljuk megtalálni a közös családi biznisz valamilyen formáját.
Ez utóbbira, az eszközbeszerzésre még gyorsabban lett megoldás: Hunnia Kristály Kft. A mosogatástól a konyhai felszerelésekig, és magához, egy jól funkcionáló “éttermi” részig náluk minden akad, és nagyrészt, a legtöbb termék gyorsan és olcsón beszerezhető, nagyobb mennyiségben, ha úgy kell. Valamint ők egy nagy múltú kereskedés (immár webshop), ezt sem akarom elhallgatni velük kapcsolatban, mert fontos érv. Olyanok, akik ki tudták alakítani annak a rendszerét, hogyan tudjanak ellátni elegánsabb helyeket és egyszerűbb vendégfogadó/kiszolgáló egységeket is! Hát több sem kell, a covid idején becsődölt éttermünk után itt az újabb lehetőség! Ezúttal kisebb ambíciókkal csinálnánk, de ha akkor, ha megtalálom őket, sok dolgon spórolhattunk volna. De jobb későn, mint soha – mondják.
Azért hoztam az előbb érvként a nagy múlttal rendelkezést, mert az ilyen kereskedések már hosszú távon is terveznek. Szerintem – de ez csak a vélelmem – ők át tudják érezni, hogy vannak trendfordulók a szektoron belül és az addig elvezető út általában hány évig tart, egy-egy válság után mikor várható az újabb fellendülés. Ha már 1994 óta léteznek, átéltek jó pár ilyen periódust. Szerintem azért tudják most is garantálni a jó árakat, mert nem lehet mindig csak az aktuálisan rövidtávú dolgokhoz igazodni. Kontinuitással járulnak hozzá a partnereik, a tőlük beszerzők segítéséhez. Nem csak egy helyen találhatók meg mostanra fizikálisan sem az országban, noha felvették az online működés tempóját. de minden infó ott van az oldalon. Az is, hogyan biztosítják a rugalmasságot a szállításban, a rendelések teljesítésében.
A hunniakristaly.hu tehát jó partnernek tűnik újra megpróbálni, hisz oldalakon keresztül vannak listázható akcióik, a serpenyő és kanál alapvető eszközeitől kezdve a kézfertőtlenítő adagolóig, szóval a mostani projektünk velük életképesebbnek tűnik így, már az elején… Külön előny, ha az ember egyetlen helyről tud “hozatni” mindent, mert az adott kereskedő kínálata kiterjed sok területre. El kell mondanom, az első kísérletünk a rutintalanságba is belebukott kicsit, de saját hibáiból tanul az ember, és időközben jó beszerzési helyeket is talál például. Mint a mellékelt ábra is mutatja – máig nem hiszem el, hogy egy rövid rádiós blokk, ahol csak szót ejtettek erről, és utána egy sikeres találat a Google-ben ennyire visszahozta az életkedvemet és most naponta lelkesen böngészem a hunniakristaly.hu kínálatát serpenyő vagy épp tálcaszedő kocsi után keresgélve.
Eddig náluk még minden meglett hamar, és tényleg mindent reális árúnak találok. Azt pedig ezek után talán nem kell hangsúlyoznom, a kínálatuk tényleg példátlanul kimerítő, ezért is említettem egy olcsó és egy igazán ritka terméket az imént, amit (utóbbit) nem lehet beszerezni csak úgy, egy szupermarketben. Ilyen profi ellátó kell hozzá. 18 éve a német Contacto Bander GmbH partnerei, van olyan egyedi termékük az ilyen az együttműködésnek köszönhetően, amire, kopóeszköz létére 10 éves garanciát vállalnak. Serpenyő téren kétszázféle választható darab van! Olasz üvegpoharaktól az edényekig, ez a sokszínűség birodalma is kicsit.
A bemutatkozásukban, a Hunniánál így írnak még magukról: 1994-es alapításuk óta az a céljuk, hogy tartós eszközökkel lássanak el a rendezvényszervezőktől a kis csehókig mindenkit. Nem csak kisebb terű, legfeljebb árkategóriájukban különböző vendéglátó helyekre érdemes gondolni. Hanem mondjuk a közétkeztetésre, vagy a szállodaipar azon részére, ami az étkezési ellátást illeti. Ezek persze az én szavaim, de megkapó az elhivatottságuk, az, ahogy mesélnek magukról, és az is, hogy ennyire nagyban gondolkodnak mostanra. Na meg persze, hogy ilyen múltat maguk mögött tudva prosperálnak és tartanak fenn kereskedői viszonyt büfés bódékkal és mondjuk a közoktatás nagyobb menzáival. Nem semmi! Ha újra vendéglátóhelyünk lesz, az arculatkialakításánál magam is gondolkodom nem csak alapos leírásban, de ilyen átláthatóságban, mint ami az ő oldalukon van. Nem csak a bemutatkozásban.
A website-on, legfelül található menüsor ilyen kategóriákat listáz: Koktél bár, Étterem és kávéház, Cukrászat és fagylalt, Konyha, Menza, Fast food, Ételkiszállítás, Gasztro csomagolóanyagok, Mosogatás, Home Line. Ezeken belül pedig további alkategóriák vannak, amik az eszközök jellegére utalnak. Könnyű a vásárlás lebonyolítása is. Fogalmam sincs, a mostani webáruház-szerű sitejuk mikori, de számomra korszerű és modern benyomást kelt. Funkcionalitásában is tök oké, nem csak kinézetben. És színesítik mindenfélével. A gasztronómiában, főzésben jártasaknak érdekes hírekkel, egyebekkel.
Nekünk is kelleni fog egy folyton frissülő menü – mármint étel menüsor -, leírás rólunk fényképekkel és valamilyen bemutatása annak, hogyan nézünk ki, videós galériával, egyebekkel. Majd ha idáig jutunk a saját projektben… A színvilág a hunniakristaly.hu-n megintcsak megfogott. Én is ilyen fehér, legfeljebb világosszürke alapszínt kedvelnék, és ahogy nekik is jól áll e mellé a bordós-piros, mint bizonyos helyeken megjelenő, például betűszín, az sem elképzelhetetlen, hogy ebben is tőlük érdemes nyúlni.
Csináltak, ahogy látom youtube-csatornát is, ami megint egy jó ötlet. Egy valami azonban biztos: mivel mi a vendégeket közvetlenül fogadjuk majd, mindig lesz valamilyen zene. Puritán kis hely leszünk, retróban gondolkodom. Beszélgetni is lehessen mellette, de meglegyen az aláfestés! Ami lehetőleg a saját fiatalkoromat idézi. Hirtelen még lelkesebb lettem és már el is tudom képzelni, mi lesz a legjobb visszatérő dal, ami a háttérben felcseng. Mondjuk az LGT-től a “Szól a rádióóóó…”.